ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

Prečo si zriadiť blog? Pre prachy…

Www stránok a blogov neustále pribúda, avšak nie je ich toľko ako v zahraničí.

Prečo si ľudia zriaďujú blogy? Odpoveď v tomto smere je jednoduchá – pre prachy.

 

Dnes je funkcia blogov iná

V minulosti blogy slúžili na to, aby tam ľudia vyjadrovali svoje názory, postrehy a písali o tom, čo robia.

Dnes je ich funkcia iná, slúžia najmä:

  • pre zabezpečenie zárobku
  • na podporu podnikania
  • na budovanie osobnej značky

 

1. Zabezpečenie zárobku

Blog umožňuje študentom, neštudentom, zamestnaným a aj nezamestnaným, teda bežným ľuďom zarobiť si nejaké peniaze popri práci. Existujú aj ľudia, pre ktorých je blogovanie hlavný zdroj príjmu.

Blogy svojim prevádzkovateľom zarábajú najmä prostredníctvom predaja reklamy (Public Relation články, bannerová reklama, PPC reklama) a propagovaním cudzích výrobkov cez affiliate programy (provízne programy).

Mne tento blog neslúži na zárobok, ale napriek tomu mi generuje príjem. Za sedem mesiacov fungovania mi zarobil 479, 55 eur / v čistom, po odrátaní nákladov (doména a hosting 24 €/rok,  Smartemailing 21 €/mesiac, propagácia 64 €) .

Čo nie je veľa, ale taktiež ani málo. Pokiaľ však chce človek z blogu zarábať viac, treba sa tomu venovať dlhodobo a potom príjem môže dosahovať rádovo aj niekoľko tisícov mesačne, tak ako je to v prípade Pata (viď obrázok).

Pat sa venuje blogovaniu niekoľko rokov a dnes jeho príjem dosahuje 50 000 dolárov mesačne. Nebolo tomu tak vždy. Za posledné štyri roky jeho príjem narástol na sedem násobok.

Na Slovensku (ale aj v Čechách) máme jednu obrovskú výhodu, zatiaľ je tu málo ľudí, ktorí sa seriózne (dlhodobo a intenzívne) venujú zarábaniu prostredníctvom blogov.

Na Slovensku alebo v Čechách však nemožno očakávať, že človek bude zarábať ako Pat viac ako 50 000 mesačne, avšak viem si predstaviť, že by sa tým mohol uživiť.

 

2. Podpora podnikania

Ďalšie využitie blogov je na podporu podnikania.  Firmy využívajú blogy najmä na:

Príkladom firmy, ktorá efektívne využíva blog na získavanie zákazníkov je česká firma Webnode. Webnode sa zaoberá poskytovaním online nástroja pre jednoduchú tvorbu web stránok. Na svojom blogu pravidelne – raz alebo dvakrát týždenne zverejňuje články o tvorbe web stránok a funkciách Webnode.

Prostredníctvom týchto článkov nabádajú ľudí k prechodu z bezplatnej verzie na platenú verziu s rozšíreným balíkom služieb. Webnode dnes aj vďaka blogu patrí medzi najpoužívanejšie online nástroje na tvorbu web stránok na svete.

Ďalší príkladom využitia blogu na zvýšenie predaja je stránka www.chudnutie-ako.sk Na tejto stránke nájdete tipy a návody na chudnutie.

Autor tejto stránky využíva blog na predaj svojej knihy o chudnutí. Príkladov na to, ako využiť blog na podporu podnikania je neúrekom. Nájdu sa takmer v každej oblasti podnikania a ich počet neustále rastie.

 

3. Budovanie osobnej značky

V minulosti, keď chcel človek získať lepšie platené pracovné miesto, musel mať známych alebo kus šťastia. Dnes sa dá dostať na lepšiu pozíciu prostredníctvom osobného marketingu a budovania osobnej značky. Jedna z možností, ako si vybudovať osobnú značku je blogovanie.

Pokiaľ človek píše blog, ktorý napĺňa článkami, dáva širokému okoliu vedieť o svojich schopnostiach a vedomostiach. Tým pádom sa rozširuje okruh ľudí, ktorí ho poznajú a zároveň sa zvyšuje šanca na získanie novej, lepšej alebo finančne atraktívnejšej práce.

Pred siedmymi mesiacmi moju prácu školiteľa a predajcu poznalo len 4000 obchodníkov, ktorých som vyškolil a niekoľko manažérov a riaditeľov, pod ktorých títo obchodníci spadali.

Dnes, sedem mesiacov po zriadení blogu www.predajnetechniky.sk, sa 2700 ľudí mesačne (ktorí navštívia tento blog) dozvie o nejakom Martinovi Mažárovi a z nich 300 si prečíta “jeho” životopis.

Zatiaľ mi blog nepriniesol novú prácu, avšak po novej práci ani netúžim (baví ma to, čo robím a s kým to robím a ako to robím). Ale keď si budem v budúcnosti chcieť nájsť novú prácu, tak vďaka blogu budem mať obrovskú výhodu voči ostatným:

  • bude ma poznať viac ľudí
  • a viac ľudí bude poznať moju prácu

Už len tieto dve veci mi pomôžu, aby som si našiel  prácu skôr než ostatní a možno aj získal lepšiu prácu. Jediné, čo ma to stálo, je zaplatiť ročný poplatok za zaregistrovanie domény (www adresy) a využívanie hostingu celkovo 24 € na rok.

A vy ako? Už máte svoj blog? Prečo ste si ho zriadili? Alebo len plánujete si ho zriadit? Podeľte sa sa o svoj názor v komentároch pod článkom.

fb-follow

Martin Mažár
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja. Pomáham obchodníkom a podnikateľom zvyšovať predaj, aby za ten istý čas práce zarobili viac peňazí. Svoje skúsenosti som získal počas svojej 13-ročnej praxe ako predajca v priamom predaji a v maloobchode. Posledných 7 rokov sa aktívne venujem trénovaniu obchodníkov. Za ten čas som ich vyškolil viac ako 5000. Priamo v teréne testujem nové aj staré predajné techniky, aby som zistil, čo naozaj funguje a čo nie. O výsledkoch mojich testovaní informujem v článkoch na mojich blogoch www.expertnapredaj.sk a www.predajnetechniky.sk a www.predajnaruby.sk
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.