ZVÝŠTE svoju ÚSPEŠNOSŤ telefonovania
o 100% a dohodnite si 2x VIAC STRETNUTÍ

Stiahnite si e-Book ZDARMA a začnite už dnes využívať 3 jednoduché kroky, vďaka ktorým zvýšite počet stretnutí
a klienti sa s vami budú radi stretávať

Čo by sme sa mali naučiť od McDonald´s?

doplnkový predajNiekedy i maličkosť, slovo alebo veta rozhoduje o tom, koľko predáte.

Stačí len malá zmena a výsledkom môže byť značný nárast tržieb.

Príbeh z praxe

Idem na obed do jedného z vychytených nákupných centier na Slovensku.

Rozhodol som sa pre fast food zameraný na rezne. Akonáhle som prišiel na rad, tak sa ma predavačka (obsluha za pultom) pýta: “Prosím!”

Hovorím: “Prosím si bravčový rezeň s hranolkami.” 

Ona na to: “Bude to všetko?”

Ja: “Áno.”

Ona: “Vydržte chvíľu, za minútu to bude hotové.”

Toto je úplne klasický predaj, na ktorý sme boli zvyknutí ešte za čias bývalého režimu. Keď sa nikto nenaháňal za vyšším predajom.

V dnešnej dobe, však takýto prístup, ako predviedla predavačka vedie k nižším tržbám.

 

Čo by sme sa mali naučiť od McDonald´s?

Skúste ísť na exkurziu do nejakého medzinárodného fast foodu napr. McDonald´s. Nikdy sa vám nestane, že by predavač za kasou sám ukončil predaj slovami: “Je to všetko?”

McDonalds vyššie tržbyŠtandardne vám bude ponúkať stále, až kým na jeho dodatočnú ponuku nepoviete: “Nie, to je všetko.”

Jeho snahou je docieliť, aby zákazník z obchodu odchádzal vždy s čo najvyšším počtom produktov.

Takže najprv vám k sendviču ponúkne hranolky. Ak súhlasíte, tak potom kečup alebo majonézu. Ak súhlasíte tak nápoj, ak súhlasíte, tak nejaký dezert.

Predaj je naozaj jednoduchý.

Týmto spôsobom tzv. doplnkovým predajom, máte šancu zvýšiť svoje tržby. Je len na vás ako sa k tomu postavíte.

Aké sú vaše skúsenosti s doplnkovým predajom?

Využívate ho?

Vyjadrite sa v komentároch pod článkom.

fb-follow

Martin Mažár
volám sa Martin Mažár a som školiteľ predajných zručností a psychológie predaja. Pomáham obchodníkom a podnikateľom zvyšovať predaj, aby za ten istý čas práce zarobili viac peňazí. Svoje skúsenosti som získal počas svojej 13-ročnej praxe ako predajca v priamom predaji a v maloobchode. Posledných 7 rokov sa aktívne venujem trénovaniu obchodníkov. Za ten čas som ich vyškolil viac ako 5000. Priamo v teréne testujem nové aj staré predajné techniky, aby som zistil, čo naozaj funguje a čo nie. O výsledkoch mojich testovaní informujem v článkoch na mojich blogoch www.expertnapredaj.sk a www.predajnetechniky.sk a www.predajnaruby.sk
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.